torsdag 22 mars 2012

Nu kommer den, våren.
Jag känner hur stressen att komma ut stiger, tankarna snurrar `vad ska prioriteras idag´. Det är så mycket att göra i en trädgård som inte är mer än en gräsmatta och skogen som kryper in över gränsen.
 Kökslandet ska röjas från blåbärsris, enar och träd. En kastanj får bli kvar, även om jag vet att det kanske inte är det optimala att ha i köksträdgården, men det får lösa sig.
 Ett staket måste upp, älgar, rådjur och harar är ju våra grannar. Känner  mig som en nybyggare som bryter upp odlingsbar mark av skogen, men jag tror på det här och med all min tidigare erfarenhet så
tror jag att det ska gå bra.
Jag trevar mig fram med bloggandet, men tanken är att jag ska dokumentera uppbyggandet av mina drömmars trädgård med woodland och köksodlingar. Och eftersom här inte finns någon matjord att
tala om så blir det att odla övervägande i sand. Peter Korn och Nils Åkerstedt är mina förebilder.
Kvällens solnedgång får avsluta den här dagen.

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar